De coachdesk is een externe coachpool voor organisaties die willen investeren in het welzijn van de mensen op het werk. De coaches helpen bij persoonlijke of werkgerelateerde belemmeringen of het stimuleren van groei ten aanzien van het werkvermogen en de duurzame inzetbaarheid. Oftewel werkgeluk.
De coachdesk is erop gericht om in te springen op de behoefte van de persoon. Snel, kortdurend en effectief.


Snel
Na een aanmelding via
De coachdeskpagina van de organisatie is er binnen twee werkdagen contact met de coach.
Persoonlijk
We combineren face to face gesprekken met e-coaching (video, telefoon en mail).
Effectief
Met oog op kwaliteit monitoren we de voortgang én werken we voortdurend aan de coachrelatie.
Wat houdt De coachdesk in
De coachdesk biedt snel inzetbare coaches die direct te benaderen zijn. Een coach is een onafhankelijke en gelijkwaardige gesprekspartner die ondersteund bij functioneren én die de ontwikkeling van medewerkers bevordert.
Bovendien heeft De coachdesk een vroeg signalerende functie bij lichte (mentale) klachten die ontstaan door de werk- of privé situatie.
Als organisatie stel je jaarlijks en onvoorwaardelijk een coachbudget ter beschikking, waarmee je medewerkers in staat stelt om direct gebruik te maken van coaching.
- Direct contact met een coach
- Korte intensieve coaching
- Tijdsefficient en effectieve werkwijze
- Pay per minute coaching
- Deskundig en ervaren (e-)coaches

Gelukkige medewerkers
Onze missie is om medewerkers gelukkig(er) te maken in hun werk en ook met wie ze zijn.
Coaching biedt medewerkers de mogelijkheid om eigenaarschap te nemen over uitdagingen zoals bij communicatie, samenwerking en competentieontwikkeling. Maar ook bij problemen en belemmeringen die ten koste (kunnen) gaan van het werkgeluk en bevlogenheid, zoals omgaan met werk- en prestatiedruk of privéproblemen.
Coaching verbetert het werkvermogen, vergroot de duurzame inzetbaarheid en voorkomt verzuim.
Gelukkige medewerkers:
- worden positiever beoordeeld door collega’s en leidinggevenden;
- melden zich minder vaak ziek;
- gaan minder snel weg bij de organisatie;
- nemen meer taken op zich;
- zijn meer bereid om collega’s te helpen;
- voelen zich betrokken en zijn loyaal aan de organisatie;
- nemen meer initiatief en zetten zich extra in;
- zijn gezonder en voelen zich niet opgebrand.

Coachthema's
- Ervaren werkdruk of prestatiedruk
- Sociale belemmeringen zoals bij communicatie en assertiviteit
- Werkgeluk
- Zelfvertrouwen
- Werk-privébalans
- Competentieontwikkeling
- Zingeving
- Persoonlijke ontwikkeling en effectiviteit
En ook zijn we er voor een luisterend oor.
Coaches
De coaches bij Richt zijn ervaren, opgeleid en hebben een brede deskundigheid ontwikkeld.
Minke Tankink
Astrid Boitelle
Peter Vooren


Wil je meer weten over coaching bij jou in de organisatie?
We ontdekken graag samen wat De coachdesk voor jullie kan betekenen. Wanneer kunnen wij je bereiken?